Thursday, April 12, 2012

သူတို႔ဆီက ျမိဳ႔ျပခရီးသြား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစံနစ္


သူတို႔ဆီက ျမိဳ႔ျပခရီးသြား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစံနစ္ Urban Transport and Commuting System

ျမန္မာျပည္ရဲ႔ စီးပြားေရးျမိဳ႔ေတာ္ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ရဲ႔ လူဦးေရဟာ (2011) မွာထုတ္ျပန္တဲ့ စစ္တမ္းတစ္ခုအရ လူဦးေရ (14-Million)ေက်ာ္သြားပါျပီ။ သန္း(၇၀)ေသာ ျမန္မာျပည္လူဦးေရ ရဲ႔ (၅)ပံု (၁)ပံု ပမာဏပါ။( ေဒါက္တာေက်ာ္လတ္ ရဲ႔ ခန္႔မွန္းခ်က္နဲ႔ အနည္းငယ္ကြဲလြဲပါတယ္။) ဒါဟာရန္ကုန္ကိုေန႔တစ္ဓူ၀ ၀င္ထြက္ေနတဲ့ ရပ္ေ၀းခရီးသြားေတြကို ထည့္မတြက္ထားေသးဘူး။
ေနျပည္ေတာ္လို ျမိဳ႔မ်ိဳးေပၚလာေပမယ့္လည္း ေနျပည္ေတာ္ဟာ ရန္ကုန္ျဖစ္လာဘို႔မလြယ္ပါဘူး။ ၀န္ထမ္းဦးေရ သိန္းနဲ႔ခ်ီျပီး လူဦးေရ ကိုတက္ေအာင္လုပ္ေပမယ့္လည္း အဲဒီ၀န္ထမ္းေတြဟာ ေနျပည္ေတာ္မွာ အေျခခ်မယ့္သူ အင္မတန္ရွားပါလိမ့္မယ္။ ေနျပည္ေတာ္အေျခက်စျပဳတဲ့ (၂၀၀၇) ကေနျပီးေတာ့ အခု(၂၀၁၂) ငါးႏွစ္တာကာလအတြင္း ေနျပည္ေတာ္ကို သြတ္သြင္းလိုက္တဲ့ လူဦးေရထက္ကို အဲဒီႏွစ္ေတြအတြင္း ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းေရႊ႔ အေျခခ်လာတဲ့ လူဦးေရကပိုမ်ားတာကို စစ္တမ္းအခ်ိဳ႔ကေန ကၽြန္ေတာ္သတိထားမိပါတယ္။ အခုဆို ေနျပည္ေတာ္မွာ စီမံကိန္းေတြရပ္လိုက္တာေၾကာင့္ ေနျပည္ေတာ္လူဦးေရဟာ တစ္ဟုန္ထိုးတိုးတက္လာဘို႔ အခြင့္ပိုနည္းပါတယ္။
ရန္ကုန္ကေတာ့ ၾကည့္ရင္းၾကည့္ရင္း Mega City တစ္ခုျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္လာပါျပီ။ တစ္ျပိဳက္နက္တည္းမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရဲ႔ ျမိဳ႔ေတာ္ ရန္ကုန္ရဲ႕ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကဏၰကို အလ်င္အျမန္ကုစားဘို႔ရာ လိုအပ္ေနပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ ေလာေလာ၊ ေလာေလာ လုပ္ရန္ဟုမဆိုလိုပါ။ ဒါေကာင္းတယ္လို႔ တစ္ေယာက္ကေျပာလိုက္ လုပ္လိုက္၊ ဟိုဟာေကာင္းတယ္လို႔ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေျပာလိုက္ ဟိုဟာလိုက္လုပ္လိုက္နဲ႔ ေဆးျမီးတိုေပါင္းစံုၾကားမွာ သားေသရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႔ ျမိဳ႔ျပေတြကို မေရာက္ေစခ်င္လို႔ သူတို႔ဆီက ျမိဳ႔ျပသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္းကို ဒီေန႔တင္ျပခ်င္တာပါ။
ရထားပို႔ေဆာင္ေရးစံနစ္
ေခတ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္တဲ့ ျမိဳ႔ျပတစ္ခုမွာ ရထားသယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစံနစ္ဟာ အေတာ္အေရးပါပါတယ္။
အေၾကာင္းက -
(၁) ရထားမွာ လက္ရွိရန္ကုန္က ဘတ္(စ)ကားေတြလို လမ္းလယ္ေခါင္ရပ္ျပီး လူအတင္အခ်လုပ္ေနလို႔ လမ္းပိတ္ရတာမ်ိဳးမရွိပါဘူး။
(၂) ရထားဟာ ဘတ္စကားထက္ ၀န္တင္ႏိုင္မႈနဲ႔ ဆီစားႏႈန္းအခ်ိဳးမွာ အလြန္ကြာဟပါတယ္။
( FUEL CONSUMPTION ADVANTAGE )
(၃) ရထားဟာ တစ္စီးထဲနဲ႔ လူအမ်ားအျပားကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ရံုးဆင္းရံုးတက္ခ်ိန္ေတြမွာ ပံုမွန္ခုႏွစ္တြဲပါတဲ့ ရထားတစ္စီးဟာ လူ(၆၀၀)ခန္႔ထိ သယ္ပို႔ေပးႏိုင္ပါတယ္္။ ( Mass transport )
(၄) လူအမ်ားခရီးသြားတတ္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းအနီးမွာ ရထားလမ္းတစ္ခုသာ တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္ရင္ အလုပ္သြားအလုပ္ျပန္ အခ်ိန္ေတြမွာ ရထားဟာ အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစပါတယ္။
( Time Saving Advantage )
သူတို႔ဆီကျမိဳ႔ျပေတြမွာ ရထားလမ္းေတြကို လူဦးေရသိပ္သည္းေသာ အစိတ္အပိုင္းေတြ၊ စီးပြားေရးရပ္ကြက္ေတြကို ျဖတ္သန္းေဖာက္လုပ္ထားၾကပါတယ္။ အဲဒီထဲကမွ အဓိကက်တဲ့ ဘူတာေတြမွာ အနီးအနားတစ္၀ိုက္နဲ႔ ရထားလမ္း မေဖာက္လုပ္ႏိုင္ေသးတဲ့ ေနရာေတြကို ျဖတ္သန္းဆက္သြယ္ဘို႔ ဘတ္စကားဂိတ္ေတြထားရွိပါတယ္။
ျမိဳ႔ေတာ္တြင္းမွာေျပးဆြဲတဲ့ရထားအမ်ားစုဟာ third rail လို႔ေခၚတဲ့ သံလမ္းတစ္ေလွ်ာက္သြယ္တန္းထားတဲ့ high-Amp DC လွ်ပ္စီးေခ်ာင္း (သို႔) ေကာင္းကင္ဓါတ္ၾကိဳးမွ လွ်ပ္စစ္ကို အသံုးျပဳျပီး ခုတ္ေမာင္းပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားအသံုးျပဳထားလို႔ ျမိဳ႔ေတာ္တြင္း မလိုအားအပ္ေသာ မီးခိုးထြက္မႈကို မျဖစ္ေစပါ။ ( Green Transport )
ရထားကို (၅)မိနစ္တစ္စီးက် ေျပးဆြဲေနသည္ ဆိုပါစို႔။ ျမိဳ႔ေတာ္တြင္း ျဖတ္သန္းသြားတဲ့ ရထားလမ္းေတြဟာ ေျမျပင္မွာသာသြားေနမယ္ဆိုရင္ ကားေတြ၊လူေတြဟာ ရထားသံလမ္းကူးဘို႔ ေစာင့္လို႔ဆံုးေတာ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ရထားလမ္းေတြကို ေျမျပင္ကေနအေပၚျမွင့္ျပီး မိုးပ်ံရထားလမ္း(elevated track)ေပၚမွာ သြားေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တန္ဘိုးၾကီးေျမေနရာေပၚမွာ အထပ္ျမင့္ေဆာက္ထားတဲ့ ျမိဳ႔လယ္ေခါင္ရပ္ကြက္ေတြကို ျဖတ္တဲ့အခါ မိုးပ်ံရထားဟာ မတတ္သာတဲ့အဆံုး နည္းပညာအရေကာ၊ ကုန္က်စံရိတ္အရပါ ေစ်းၾကီးတဲ့ ေျမေအာက္ရထားလမ္းကို ျဖတ္သန္းရပါေတာ့တယ္။
အရွိန္နဲ႔ မိုးေပၚမွာသြားေနတဲ့ရထားမွာ လိုက္ပါတဲ့သူေတြေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းဘို႔ ရထားတိုင္းဟာ တံခါးအလံုပိတ္ျပီး air-con ျဖင့္ ventilation (သန္႔ရွင္းေသာ ေလအ၀င္အထြက္စံနစ္) တပ္ဆင္ထားရပါတယ္။
ရထားနဲ႔ခရီးသြားၾကတဲ့သူေတြမွာ တစ္ကိုယ္ေရသံုးလက္ဆြဲတန္ဆာပါလာမွာပါဘဲ။ ဒီလက္ဆြဲတန္ဆာေတြမွာ ေအာက္ေျခမွာဘီးတပ္ဆင္ထားတဲ့အခါ ရထားထဲအလြယ္တစ္ကူ ၀င္ေရာက္ဘို႔၊ ကေလးေတြကို လက္တြန္းလွည္းထဲထည့္ျပီး ဆြဲလာတဲ့အခါ လက္တြန္းလွည္းအလြယ္တစ္ကူ ၀င္ထြက္ႏိုင္ဘို႔ ၊ ဘီးတပ္လက္တြန္းလွည္းနဲ႔လာတဲ့ မသန္မစြမ္းသူေတြအဆင္ေျပေစဘို႔ရည္ရြယ္ျပီး ဘူတာစၾကၤန္ကိုရထားၾကမ္းခင္းနဲ႔ တစ္ေျပးညီပံုစံျပဳတည္ေဆာက္ထားပါတယ္။
ရထားလက္မွတ္
ရထားလက္မွတ္/ ကားလက္မွတ္အေၾကာင္း အက်ယ္ကိုေအာက္ပါပို႔စ္တြင္ ဖတ္ႏိုင္ပါသည္။
ipay (သို႔) ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္ ယာဥ္စီးခေပးကဒ္
https://www.facebook.com/note.php?note_id=335559886500247
ဘတ္(စ)ကား
ဘတ္(စ)ကားအေၾကာင္းေရးမယ္ၾကံေတာ့ စကၤာပူမွာ စီးပြားေရးလုပ္ေနတဲ့ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေျပာတဲ့စကားကို သြားသတိရတယ္။ ငါဒီမွာေရာက္တာ 10 ႏွစ္ေက်ာ္ျပီ။ ဒီဘတ္(စ)ကားၾကီးေတြေၾကာင့္ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ရတာ၊ တစ္ခါမွမၾကံဳဖူးဘူးတဲ့။ သူတို႔ဆီမွာ ရထားနဲ႔ ဘတ္(စ)ကားေတြကို စီမံခန္႔ခြဲတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းက တစ္ဦးတည္းပါ။ ထိုဘတ္(စ)ေမာင္းတဲ့သူဟာ ကားေမာင္းတတ္ရံုနဲ႔ မရပါဘူး။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ေသြး၊ လူမႈဆက္ဆံေရး အကုန္လံုးနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးျပီးမွ ခန္႔ပါတယ္။ ခန္႔ျပီးတဲ့ တန္းေမာင္းလို႔မရေသးပါဘူး။ စံနစ္တက် ထပ္ျပီး ထရိန္နင္ ေပးပါေသးတယ္။ အဆင့္ဆင့္ စမ္းသပ္စစ္ေဆးမႈေတြကို ေက်ာ္လြန္ျပီးမွ ကားေပၚတက္ေမာင္းရတာပါ။
ျမိဳ႔ေတာ္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးမွာသံုးတဲ့ ေခတ္မီဘတ္(စ)ကားၾကီးေတြဟာ လူဆင္းရ၊ တက္ရလြယ္ကူေအာင္ျပဳလုပ္ေပးထားၾကပါတယ္။ ပလက္ေဖာင္းေပၚကေန ေျခတစ္လွမ္းအကြာမွာဘဲ ဘတ္စကားေပၚေရာက္သြားျပီး၊ အတက္အဆင္းအစား ဆင္ေျခေလွ်ာ ေလွ်ာက္လမ္းနဲ႔တင္ဘဲ ကိုယ္ထိုင္မယ့္ေနရာကိုေရာက္ရွိႏိုင္ပါတယ္။ တစ္ခါ ဘတ္စကားေပၚမွာ ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ အလြယ္တက္လို႔ရဘို႔ အဆင္ေျပေအာင္ ေနရာဖန္တီးေပးထားပါတယ္။ ဘတ္စကားရဲ႔ အေပါက္၀ၾကမ္းခင္းက လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ကေနတိုင္းရင္(၈)လက္မ၀န္းက်င္ရွိပါတယ္။ အေပါက္ၾကမ္းခင္းကို အလြယ္တစ္ကူတင္လို႔ခ်လို႔ရေအာင္လုပ္ထားလို႔ ဘတ္(စ)ကားကို ပလက္ေဖာင္းနဲ႔ ကပ္ျပီးရပ္လိုက္တဲ့အခါ (၆)လက္မျမင့္တဲ့ ပလက္ေဖာင္းေပၚက ဘီးတပ္ကုလားထိုင္ဟာ ခ်ေပးတဲ့ၾကမ္းခင္းကေန ကားေပၚအလြယ္တစ္ကူေရာက္ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အေပါက္နဲ႔ တည့္တည့္မွာ ကြက္လပ္လုပ္ေပးထားျပီး၊ ကိုယ့္ဘီးတပ္ကုလားထိုင္(wheel chair)ကို ရပ္ျပီးတဲ့ေနာက္ မလႈပ္ေစရန္ ခါးပတ္နဲ႔ ထိန္းထားလို႔ ရပါတယ္။
အျမန္ဘတ္(စ)ကားၾကီးေတြ(ဥပမာ-ေလဆိပ္သြားတဲ့ ဘတ္စကားေတြ) မွာ ယာဥ္ေမာင္းေနာက္ေၾကာနဲ႔ အေပၚထပ္တက္တဲ့ ေလွခါးရင္းၾကားမွာ Luggage Rack အထုပ္တင္ရန္စင္ရွိပါတယ္။
လံုျခံဳေရးအတြက္ ကားအတြင္း CCTVကင္မရာတပ္ဆင္ထားပါတယ္။ ထို႔နည္းတူ ဘတ္(စ)ကားယာဥ္ေၾကာအတြင္းစည္းကမ္းမဲ့ ေမာင္းႏွင္ၾကတဲ့ ယာဥ္မ်ားနဲ႔ အေရးေပၚအျခအေန( ဥပမာ-accident )အတြက္ ကင္မရာလည္းပါပါတယ္။ ကားေတြကို GPS စံနစ္နဲ႔ ဆက္သြယ္ထားျပီး ကားရဲ႕ ေရာက္ရွိတည္ေနရာကို သက္ဆိုင္ရာစံနစ္အတြင္း သတင္းပို႔လႊတ္ပါတယ္။ ထိုသတင္းပို႔ခ်က္အေပၚမူတည္၍ ဘတ္(စ)ကားမွတ္တိုင္မွာ ေထာင္ထားတဲ့ LED board ေတြမွာ ထိုမွတ္တိုင္သို႔ ဘတ္စကားေရာက္ရွိခ်ိန္ကိုေဖာ္ျပေပးပါတယ္။
LED board မရွိတဲ့မွတ္တိုင္ေတြမွာေတာ့ next bus လိုမ်ိဳး sms service ေတြကေန ေနာက္ေရာက္မည့္ Bus ဘယ္အခ်ိန္လာမလဲဆိုတာကို ေမးလို႔ရပါတယ္။ ထို႔နည္းတူ ကားတြင္းတပ္ဆင္ထားတဲ့ LED monitor မွာေနာက္ေရာက္မည့္ မွတ္တိုင္ကို ေဖာ္ျပေပးသလို စပီကာမွလည္း ေၾကျငာေပးပါတယ္။
ဘာလိုေသးလည္းအခ်စ္ရယ္လို႔ေမးရင္ လိုအပ္ေနပါေသးတယ္လို႔ ခရီးသည္ေတြဆီက ျငီးညဴသံေတြလာတုန္းပါဘဲ။ မနက္ခင္းရံုးတက္ခ်ိန္မွာ ကားကတားေပမယ့္ မရပ္ဘူးလို႔ လူထုေအာ္လံကေန တင္ျပတာ ေတြ႔ဘူးပါတယ္။ မနက္ခင္းနဲ႔ ညေန ရံုးတက္ရံုးဆင္းခ်ိန္ (peak hour) ေတြမွာ Bus နဲ႔ train ေတြကို ပိုျပီးစိပ္စိပ္ေျပးဆြဲေပးပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဘတ္စကား ဒရိုင္ဘာ (Bus captain) ဟာ သူ႔ကားမွာ ေနာက္ထပ္လူထပ္တက္ခြင့္ေပးရင္ ကားေပၚပါ ခရီးသည္ေတြအတြက္ အရမ္းၾကပ္ညပ္ေနလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆရင္ ဆင္းမယ့္သူလည္းမပါဘူးဆိုရင္ မွတ္တိုင္မွာ ခရီးသည္ရပ္ေစာင့္ေနေပမယ့္လည္း ဆက္ေမာင္းခြင့္ရွိသလို၊ တက္မယ့္လူကိုလည္းတားျမစ္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ ဒီလို တိုင္ၾကားခ်က္ေၾကာင့္ driver ကိုအေရးမယူပါဘူး။ ဒီ့အစား အတိုင္အေတာထူတဲ့ ေနရာေတြကို ေျပးဆြဲတဲ့ bus အေရအတြက္ကို ထပ္တိုးပါတယ္။
လူမ်ားတဲ့ မွတ္တိုင္ေတြမွာ ဘတ္(စ)ကားတိုင္းရပ္ပါတယ္။ လူနည္းတဲ့အခါ ဘတ္(စ)ကား မွတ္တိုင္နားနီးရင္ အရွိန္ေလွ်ာ့ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ဟြန္းသံတစ္ခ်က္ေပးျပီး လူကို သတိေပးပါတယ္။ ဒီအခါ ဘတ္စကားနံပါတ္ကို ၾကည့္ပါ။ မိမိစီးမယ့္ကားဆိုရင္ လက္ျပတားပါ။ အနားေရာက္လို႔မွ လက္မတားရင္၊ ဘတ္(စ)ကားေပၚ ဆင္းမယ့္ခရီးသည္လည္းမပါဘူးဆိုရင္ မရပ္ေတာ့ဘဲ ဆက္ေမာင္းသြားပါလိမ့္မယ္။
ဘယ္ေလာက္ဘဲ ျပည့္စံုေအာင္ ဖန္တီးေပးထားေပမယ့္ သူတို႔မွာလည္း အားနည္းခ်က္အခ်ိဳ႕ ရွိေနပါေသးတယ္။ ကားေပၚမွာ ရထားေတြလို မွတ္တိုင္စဥ္ေျမပံုကို ထင္သာျမင္သာ မခ်ိတ္ဆြဲထားပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခု မွတ္တိုင္တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုအၾကား distance အကြာအေ၀းဘယ္ေလာက္ ရွိသလဲဆိုတာလည္း မသိရပါဘူး။ distance ကို ဘာလို႔ သိဘို႔လိုသလဲဆိုေတာ့ လက္မွတ္ခက အခ်ိဳ႔ေနရာမွာ မွတ္တိုင္အစား taxi ေတြလို distance နဲ႔ ယူလို႔ပါ။
TAXI
တကၠစီ မွန္ရင္ မီတာနဲ႔ ပါ။ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီနဲ႔ သံုးဘီးေတြကေတာ့ မီတာမပါၾကပါဘူး။ ၾကိဳက္ေစ်းပါဘဲ။
တကၠစီခတြက္ပံုဟာ သာမာန္လူတစ္ေယာက္အဖို႔ နားလည္ရန္ခက္ခဲပါတယ္။ အၾကမ္းဖ်င္း သိရေအာင္ singapore တကၠစီခ ဇယားကို ေအာက္ပါ link မွာေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။
http://www.taxisingapore.com/taxi-fare/
ကားေပၚမွာ ဘက္စံုသံုး LCD panel တစ္ခုပါပါတယ္။ touch screen ပါ။ အဲဒီဖန္သားျပင္ေပၚမွာ ကုမၸဏီပင္မ ကြန္ယက္မွ on-call taxi bid မ်ား၊ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈသတင္းမ်ား၊ တက္ေနပါတယ္။ ထို႔ အတူ GPS ကိုလည္းထို board ေပၚမွာ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ bluetooth ့headset ကေန ပင္မရံုးကြပ္ကဲေရးဌာနကို walkie-talkie ေျပာလို႔ရတယ္။
The control panel view of a taxi.. အေပၚက ပင္မဖန္သားျပင္၊ ဂီယာေဘးနားက ေငြေပးကဒ္ဖတ္စက္၊ ညာဖက္အလယ္ မွ စာလံုးအနီလင္းေနသည္မွာ မီတာျဖစ္သည္။
( ထူးထူးျခားျခား ကားေခါင္းခန္းထဲ ဖုန္း(၁၂)လံုးခ်ိတ္ထားတဲ့ taxi တစ္စီး ေဟာင္ေကာင္မွာ ေတြ႔ဘူးပါတယ္။ ကန္တံုစကားနဲ႔ ေျပာေနလို႔ ဘာမွန္းေတာ့မသိပါဘူး။ ေလာင္းကစား ၊ စေတာ့ရွယ္ယာ တစ္ခုခုကို ပြဲစားလုပ္ေနတာလို႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္ )
ကားခေပးတဲ့အခါ ကဒ္ေတြနဲ႔ေပးရင္ နည္းနည္းအင္ပါတယ္။ ေငြသားဘဲလိုခ်င္ၾကတာမ်ားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေပးလို႔ရတယ္။ credit card၊ က်ေနာ္ အရင္တင္တဲ့ ပို႔စ္ထဲက ipay လိုမ်ိဳး cash card၊ ဘတ္ကားစီးတဲ့ကဒ္၊ စတာေတြေပးလို႔ရတယ္။ ေပးျပီးတာကို receipt ေတာင္းရင္ ထုတ္ေပးပါတယ္။
တကယ္လို႔ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ေနရာဟာ လမ္း (၂)မ်ိဳး (၃)မ်ိဳးေလာက္နဲ႔ သြားလို႔ ရတဲ့ ခရီးမ်ိဳးဆိုရင္ ကိုယ့္ကို ဘယ္လမ္းကသြားခ်င္လဲလို႔ ေမးလိမ့္မယ္။ ကိုယ္သြားေစခ်င္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကိုေျပာပါ။ မေရရာရင္ သူ႔ကို ဆရာမလုပ္ပါနဲ႔။ မနက္ခင္း ရံုးသြားခ်ိန္မွာ ပံုမွန္လမ္းအတိုင္းသြားရင္ ကားပိတ္တာနဲ႔ ခရီးမတြင္လို႔ သူတိို႔ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ျဖတ္လမ္းေတြကေန သြားတတ္ပါတယ္။

ဘန္ေကာက္လို tourist မ်ားတဲ့ ျမိဳ႔ေတြမွာ taxi နဲ႔ သံုးဘီးေတြဟာ မီတာတက္ေအာင္ ပတ္ေနတာမ်ိဳးေတြ၊ အပိုေၾကးေတာင္းခံတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးၾကံဳရင္ tourist police ကို တိုင္ၾကားႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ 199 လို service ေတြေတာင္ လူေတြက အသံုးမ၀င္လို႔ လ်စ္လ်ဴရႈထားတာ ၾကာပါျပီ။
TAXI
တကၠစီ မွန္ရင္ မီတာနဲ႔ ပါ။ ဆိုင္ကယ္ကယ္ရီနဲ႔ သံုးဘီးေတြကေတာ့ မီတာမပါၾကပါဘူး။ ၾကိဳက္ေစ်းပါဘဲ။
တကၠစီခတြက္ပံုဟာ သာမာန္လူတစ္ေယာက္အဖို႔ နားလည္ရန္ခက္ခဲပါတယ္။ အၾကမ္းဖ်င္း သိရေအာင္ singapore တကၠစီခ ဇယားကို ေအာက္ပါ link မွာေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။
http://www.taxisingapore.com/taxi-fare/
ကားေပၚမွာ ဘက္စံုသံုး LCD panel တစ္ခုပါပါတယ္။ touch screen ပါ။ အဲဒီဖန္သားျပင္ေပၚမွာ ကုမၸဏီပင္မ ကြန္ယက္မွ on-call taxi bid မ်ား၊ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈသတင္းမ်ား၊ တက္ေနပါတယ္။ ထို႔ အတူ GPS ကိုလည္းထို board ေပၚမွာ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ bluetooth ့headset ကေန ပင္မရံုးကြပ္ကဲေရးဌာနကို walkie-talkie ေျပာလို႔ရတယ္။
( ထူးထူးျခားျခား ကားေခါင္းခန္းထဲ ဖုန္း(၁၂)လံုးခ်ိတ္ထားတဲ့ taxi တစ္စီး ေဟာင္ေကာင္မွာ ေတြ႔ဘူးပါတယ္။ ကန္တံုစကားနဲ႔ ေျပာေနလို႔ ဘာမွန္းေတာ့မသိပါဘူး။ ေလာင္းကစား ၊ စေတာ့ရွယ္ယာ တစ္ခုခုကို ပြဲစားလုပ္ေနတာလို႔ ခန္႔မွန္းရပါတယ္ )
ကားခေပးတဲ့အခါ ကဒ္ေတြနဲ႔ေပးရင္ နည္းနည္းအင္ပါတယ္။ ေငြသားဘဲလိုခ်င္ၾကတာမ်ားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေပးလို႔ရတယ္။ credit card၊ က်ေနာ္ အရင္တင္တဲ့ ပို႔စ္ထဲက ipay လိုမ်ိဳး cash card၊ ဘတ္ကားစီးတဲ့ကဒ္၊ စတာေတြေပးလို႔ရတယ္။ ေပးျပီးတာကို receipt ေတာင္းရင္ ထုတ္ေပးပါတယ္။
တကယ္လို႔ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ေနရာဟာ လမ္း (၂)မ်ိဳး (၃)မ်ိဳးေလာက္နဲ႔ သြားလို႔ ရတဲ့ ခရီးမ်ိဳးဆိုရင္ ကိုယ့္ကို ဘယ္လမ္းကသြားခ်င္လဲလို႔ ေမးလိမ့္မယ္။ ကိုယ္သြားေစခ်င္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကိုေျပာပါ။ မေရရာရင္ သူ႔ကို ဆရာမလုပ္ပါနဲ႔။ မနက္ခင္း ရံုးသြားခ်ိန္မွာ ပံုမွန္လမ္းအတိုင္းသြားရင္ ကားပိတ္တာနဲ႔ ခရီးမတြင္လို႔ သူတိို႔ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ျဖတ္လမ္းေတြကေန သြားတတ္ပါတယ္။

ဘန္ေကာက္လို tourist မ်ားတဲ့ ျမိဳ႔ေတြမွာ taxi နဲ႔ သံုးဘီးေတြဟာ မီတာတက္ေအာင္ ပတ္ေနတာမ်ိဳးေတြ၊ အပိုေၾကးေတာင္းခံတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးၾကံဳရင္ tourist police ကို တိုင္ၾကားႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ 199 လို service ေတြေတာင္ လူေတြက အသံုးမ၀င္လို႔ လ်စ္လ်ဴရႈထားတာ ၾကာပါျပီ။

ေတာ္ပါဦးမည္-

NLABR
Web-site: www.nlabr.com
Blog: http://wanna23-23.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

အေမေပးေသာႏွလုံးသား

အေမေပးေသာႏွလုံးသား
ေလညွင္းေလးေတြ သယ္ေဆာင္ေသာ ေဆာင္းလေပ်ာက္ေသာ ေႏြဦးတစ္ညမွာ မဟူရာညေရာင္ႏွင့္ အပူေဆာင္ည အေငြ႕အသက္ေတြက ကမၻာေျမေပၚျပန္႔နွံလုိ႔ လူေတြေတာင္ စိတ္ကူးပ်က္ေသာ ျငီးေငြ႕သံေတြနဲ႔ ေခၽြးေတြကုိယ္စီက်လုိ႔ ေျမခေနေသာ အခ်ိန္မွာ အေမဟာအျပဳံးေတြေ၀ကာ တုိ႔မ်ားအတြက္ အေကာင္းဆုံးပုံျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ေျပာျပေနသလုိ ေအးျမေသာဆုံးမသံစဥ္ေတြက တုိ႔ဘ၀အတြက္ အေရးၾကီးဆုံးေသာျဖစ္သလုိ ဘယ္အရာနဲ႔မွ မလဲႏုိင္ေသာ အဖုိးတန္ေသာ အရာပင္ျဖစ္ေပသည္။ ထုိစဥ္အခါ၀ယ္ အေမေပးေသာႏွလုံးသားအလွပုံျပင္တစ္ပုဒ္က အပူေရာင္ျပန္ေနေသာ ကမၻာေျမေပၚကုိ ေမတၱာေရၾကည္ျဖန္းသလုိ ေအးျမေနပါေတာ့သည္။ ထုိအခ်ိန္၀ယ္ အေမေျပာေနေသာပုံျပင္သံစဥ္ေတြကုိ တုိ႔တေတြနားစဥ္ေနခုိက္ အေမဟာ အပူဒဏ္ကုိကာကြယ္ေပးေသယ သီတဂူလမင္းၾကီးပမာ ေအျမေနသလုိ သားသၼီးေလးေတြကလည္း ၾကယ္ကေလးေတြပမာ အေမေပးေသာ ေမတၱာေတြကလႊမ္းျခံဳရ်္ေနပါေတာ့သည္။ ေအာ္....ေလာကၾကီးက ဘယ္လုိပင္ပူေနပါေစ သဘာ၀က ဘယ္လုိပင္ ရာသီဥတုေတြေျပာင္းလြဲေနပါေစ ေနညေတြ ဘယ္လုိပင္ေျပာင္းလြဲေနပါေစ အရာရာတုိင္းက ဘယ္လုိပင္ေျပာင္းလြဲေနပါေစ အေမေပးေသာႏွလုံးသားက မေျပာင္းလြဲတာအမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ေလာကဓံက ဘယ္လုိပင္ရုိက္ခ်က္ျပင္းပါေစအုန္း အေမေပးေသာႏွလုံးသားက ေအးျမေနျမဲပင္ျဖစ္သည္။ အဲဒါေတြဟာ အေမ့ရဲ႕အနာဂါတ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွလုံးသားျဖစ္သလုိ သားသၼီးအတြက္ ဘ၀ေရွ႕ေရးႏ်င့္အနာဂါတ္ရည္မွန္းခ်က္ပန္တုိင္ဆီသုိ႔ဦးတည္ေနပါသည္။ မည္သုိ႔ဆုိေစဦးေတာ့ ထပ္ရ်္ဆုိဦးအံ......အေမေပးေသာႏွလုံးသားဟူသည္ သားသၼီးတုိ႔၏ အသိစိတ္ဓာတ္လမ္းညြန္ပင္ျဖစ္သလုိ ေအာင္ျမင္ေရး လူမႈေရး တုိးတက္ေရး ပညာေရးစသည္ အားလုံးတုိ႔၏ လမ္းညြန္ပင္ျဖစ္သည္ေရးသားရင္း ဆက္လက္ေရးသားပါဦးအံ.............။

အေမ...အေမ

အေမ...အေမ
ကၽြန္ေတာ္႔ကိုေမြးခဲ႔တဲ႔...အေမ.. သူမ်ားအေမေတြထက္ ဒုကၡခံခဲ႔ရတယ္..... ကၽြန္ေတာ္႔ကိုေကၽြးခဲ႔တဲ႔...အေမ.. သူမ်ားအေမေတြထက္ အကုန္မ်ားခဲ႔ရတယ္..... ကၽြန္ေတာ္႔ကိုခ်စ္တဲ႔...အေမ.. သူမ်ားအေမေတြထက္ စိတ္ဆင္းရဲခဲ႔ရတယ္..... သားကို သခင္... လင္ကို ဘုရား ဆိုတဲ႔ အေမ.... ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္နဲ႔ မ်က္ရည္ေပါက္ၾကီးငယ္က်ခဲ႔ရတယ္... ေလာကမွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ျခားေသာအရာေတြမွာဘဲနိမ္႔က်ျခင္နိမ္႔က်မယ္... မိခင္ေမတၱာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ေတာ႔.. တစ္ေလာကလံုးကို ရင္ေကာ႔ေခါင္းေမာ႔ျပီး ရင္ဆိုင္ႏူိင္ခဲ႔တယ္... အဲ႔ဒီလိုဆိုးခဲ႔တဲ႔သားက..အခု ေမၾကီးေမတၱာနဲ႔.. အသက္ဆက္ခဲ႔တာပါ... အဲ႔ဒီလိုမိုက္ခဲ႔တဲ႔သားက..အခု ေမၾကီးကရုဏာနဲ႔.. လူဆက္ျဖစ္ေနခဲ႔တာပါ... ေက်းဇူး အထူးပါေမၾကီးရယ္... အရာရာအားလံုးအတြက္ပါခင္ဗ်ာ..... သားၾကီးဂတိေပးပါတယ္...ေမၾကီး သားအသက္ရွင္ေနသမွ်ကာလပတ္လံုး.. ဒီေလာကၾကီးထဲမွာ... ေမၾကီးဘာအေၾကာင္းေၾကာင္႔နဲ႔မွ စိတ္ဒုကၡေတြ ေသာကေဝဒနာေတြ ဘယ္ေသာအခါမွ ထပ္မျဖစ္ေစရပါဘူး...