Wednesday, May 9, 2012

"ဗမာ့သမိုင္းရဲ႕ ႏိုးၾကားမႈတိုင္းဟာ အမ်ိဳးသားေရးကို အေျခခံၾကတယ္"

"ဗမာ့သမိုင္းရဲ႕ ႏိုးၾကားမႈတိုင္းဟာ အမ်ိဳးသားေရးကို အေျခခံၾကတယ္"



ခုအခ်ိန္အထိလည္း ေယဘုယ် ေျပာရရင္ မေျပာင္းလဲေသးဘူး။ လူေတြက အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ ဆိုတဲ့ အသံၾကားရင္ စည္းရံုးရတာ လြယ္တာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈရဲ႕ ေမြးဖြားရာ ကလည္း၊ တနည္းအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးမွာလည္း အမ်ိဳးသားေရးဆိုၿပီး ဝိုင္အမ္ဘီေအ ေခတ္ကတည္းက အေျခတည္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွ အမ်ိဳးသားေရး ႏိုးၾကားမႈကေန ႏိုင္ငံေရး ႏိုးၾကားမႈ ျဖစ္ေအာင္ ဦႏု၊ သခင္စိုး၊ သခင္သန္းထြန္းတို႕က လက္ဝဲစာေပေတြ ဗမာျပည္ကို တင္သြင္းလာတာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရးဝါဒ ပီပီျပင္ျပင္ျဖစ္လာၿပီး ႏိုင္ငံေရး အံုၾကြမႈ၊ ႏိုင္ငံေရးအရ ေတာ္လွန္မႈေတြ ျဖစ္လာတယ္။

စီးပြားေရးအရေျပာရရင္ လြတ္လပ္ေရးယူကတည္းက ဒီအမ်ိဳးသားေရးေၾကာင့္ (ဝါ) ဒီအမ်ိဳးသားေရးဝါဒီေတြေၾကာင့္ ဓနႆဟယ ႏိုင္ငံအေနနဲ႕ မရွိႏိုင္ခဲ့ဘူး..။ လက္ဝဲညီညြတ္ေရး လုပ္ခ်င္တာလည္း ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဓိက ကေတာ့ ျပည္သူအမ်ားစုရဲ႕ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ ႏိုးၾကားေနမႈေၾကာင့္လို႕ ဆိုႏိုင္တယ္။ ဒီကိစၥမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုလည္း အျပစ္လံုးလံုးဖို႕လို႕မရဘူး..။ သံဃာ့အား ဘုရားမလြန္ဆန္ႏိုင္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ အဲ့တုန္းက ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခ်ခဲ့ရတယ္။ သူတစ္ဦးတည္း အေနနဲ႕ကေတာ့ ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာထဲမွာ ခဏေနဖို႕အထိေတာင္ စိတ္ကူးရွိတယ္လို႕ သံုးသပ္ရတယ္။ လံုဝလြတ္လပ္ေရးကို ရေအာင္ယူဖို႕ဆံုးျဖတ္ၿပီးသည္တိုင္ေအာင္လည္း ဓနႆဟယ ႏိုင္ငံဝင္ျဖစ္ဖို႕ (အဲ့တုန္းက ၿဗိတိသွ် ဓနႆဟယ) ကိစၥကို ေသခ်ာေပါက္ စိတ္ကူးရွိတယ္။ သူေျပာတဲ့ စကားေတြမွာလည္း ဒါေတြဟာ ထင္ဟပ္တယ္။ ဥပမာ - "as master and slave we do not want the British, but it appears to me as master to master we need the friendship of the British." "သခင္ နဲ႕ ကၽြန္ ပံုစံနဲ႕ေတာ့ ၿဗိတိသွ် ကို မလိုခ်င္ဘူး၊ က်ေနာ္တစ္ေယာက္တည္းအေနနဲ႕ကေတာ့ ၿဗိတိသွ် ရဲ႕ မိတ္ေဆြသဟာျဖစ္မႈကို သခင္-သခင္ခ်င္း ဆက္ဆံမႈ အေနအထားဆိုရင္ ဗမာျပည္အတြက္လိုအပ္တယ္လို႕ ယူဆတယ္.." လို႕ ေျပာဖူးတယ္..။ ဦးတင္ထြဋ္ (အရင္တုန္းက အိုင္စီအက္စ္၊ ၄၇ ဖဆပလ အစိုးရ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး၊ ေနာက္ လြတ္လပ္ေရးေခတ္ ပထမဆံုး ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး၊ ကားဗံုးခြဲ လုပ္ႀကံခံရသူ) လည္း ဓနႆဟယ ႏိုင္ငံျဖစ္ဖုိ႕အလိုရွိတာပဲ..။ သူေတာင္းဆိုတဲ့/သူေထာက္ျပတဲ့ ခြင့္တူညီမွ် (Egalitarian) ေတာ့ရွိရမယ္ဆိုတာလည္း ေနာက္ပိုင္း စကၤာပူေၾကညာစာတမ္း (1970s) တို႕လိုမ်ိဳးနဲ႕ အဖြဲ႕ရဲ႕ ဘံုတန္ဖိုးျဖစ္လာတာပဲ..။ ဦးတင္ထြဋ္နဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး စကားဆက္လို႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ ေကာင္းတဲ့ အရည္အခ်င္းတစ္ခုကို ေျပာရရင္ သူဟာ လူမွန္၊ ေနရာမွန္ အသံုးခ်တတ္တယ္။ အိုင္စီအက္စ္၊ နယ္ခ်ဲ႕အေစအပါး၊ လက္ကိုင္တုတ္ စတဲ့ မဟုတ္တရုပ္စကားေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြကို မမႈပဲ ေတာ္တဲ့လူကို ေတာ္သလို ေနရာေပးတယ္။ စစ္ၿပီးေခတ္ ႏိုင္ငံေရးမွာ ဦးတင္ထြဋ္ကို ေနရာျပန္ေပးတာကလည္း ကႏၵီစာခ်ဳပ္အတြက္ ေမာင့္ဘက္တန္က ဖိတ္လို႕ သီဟိုဠ္ကို သြားရတာကအစျပဳတယ္လို႕ ထင္တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဘုရင္မ်ိဳး ေမာင့္ဘက္တန္လို ပုဂၢိဳလ္ႀကီး တစ္ေယာက္လံုးက ဖိတ္တဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲဆိုေတာ့ အေနအထိုင္၊ အေျပာအဆို အမွားအယြင္းမရွိေအာင္ သြားမယ့္အဖြဲ႕ထဲမွာ ဦးတင္ထြဋ္ကို လိုက္ဖို႕ ဖိတ္တယ္။ ဦးတင္ထြဋ္က ဘိလပ္မွာပညာသင္၊ ဘြဲ႕ရၿပီး အဂၤလိပ္အုပ္စိုးသူ၊ အထက္တန္းလႊာေတြနဲ႕ တစ္သက္လံုး ဆက္ဆံလာခဲ့တာဆိုေတာ့ သူတို႕အေၾကာင္းေတြ ဂဂဏဏ သိ၊ မင္းက်မ္းေက်တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဦးတင္ထြဋ္ကို မသြားခင္ အိမ္မွာ ထမင္းစားဖိတ္ၿပီး ေတာ္ဝင္ အေျပာအဆို၊ အသံုးအႏႈန္း၊ ထံုးတမ္းစဥ္လာ အကုန္သင္တယ္။ ကႏၵီေရာက္ေတာ့လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ကိုယ္တိုင္ အဂၤလိပ္လိုေကာင္းေကာင္း ေရးႏိုင္၊ ေျပာႏိုင္ပါလ်က္နဲ႕ ေတာ္ဝင္ အသံုးအႏႈန္းေတြပါေစဖို႕အတြက္ ႏႈတ္ဆက္ ညစာစားပြဲ မိန္႕ခြန္း (Farewell Dinner Speech) ကို ဦးတင္ထြဋ္ကို ေရးေစၿပီး ေျပာတယ္။ အဲ့ေနာက္ပိုင္း တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥအားလံုး (ေအာင္ဆန္း-အက္တလီ စာခ်ဳပ္၊ ပင္လံုစာခ်ဳပ္လို) မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဦးတင္ထြဋ္ကို ေဘးက လက္ရံုးတစ္ခုအေနနဲ႕ အသံုျပဳခဲ့တယ္။ ဓနႆဟယ ကိစၥဆက္ရရင္ တစ္ႏွစ္အတြင္း လြတ္လပ္ေရးအရယူမယ္ဆိုတာကို စခဲ့တဲ့ ဦးႏုကိုယ္တိုင္လည္း အမ်ိဳးသားေရးသူငယ္နာမစင္တာ မွန္ေပမယ့္ သေဘာထားေပ်ာ့ေျပာင္းသူ၊ အျမင္က်ယ္၊ ပညာတတ္သူပဲ..။ သူလည္း Britannic alliance လို အေကာင္းျမင္လြန္းတဲ့ စိတ္ကူးေတြကို အားသန္ခဲ့ေပမယ့္ ဓနသာဟာယ ကိစၥကို တကယ္ထိထိေရာက္ေရာက္ဆိုရင္ လက္ခံမွာပဲ..။ အဂၤလိပ္ဘက္ကလည္း အဲ့တုန္းက အိႏၵိယက ဓနႆဟယ လက္ခံၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႕ရဲ႕ စစ္ၿပီး ေဒသတြင္း ေပၚလစီ ေအာင္ျမင္ေၾကာင္း သက္ေသျပၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗမာျပည္အတြက္ေတာ့ ထိထိေရာက္ေရာက္ မတိုက္တြန္းခဲ့ဘူးလို႕ ယူဆရတယ္။ စီးပြားေရးအရလည္း မေလးယားက စစ္ဒဏ္ကို ေကာင္းေကာင္း နာလံျပန္ထူႏိုင္ၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ သိပ္မပူတာပါတယ္။ ဓနသာဟာယ အဖြဲ႕ဝင္ အေနနဲ႕ ရွိလို႕ မေတာ္ ဗမာျပည္ကို အျခားတိုင္းျပည္ တစ္ခုခု က ဝင္တိုက္ခဲ့ရင္ ငါတို႕က အေခ်ာင္ ဝင္တိုက္ၿပီး ကာကြယ္ေပးနရဦးမယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးလည္း ေတြးခဲ့တယ္လို႕ ထင္ရတယ္..။ ျခံဳရရင္ေတာ့ အဂၤလိပ္ကလည္း ထိထိေရာက္ေရာက္ မတိုက္တြန္းဘူး..၊ ဗမာဘက္ကလည္း ျပည္သူအမ်ားစု အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ အျမင့္ဆံုးေရာက္ေနေတာ့ ဓနႆဟယက ျဖစ္မလာခဲ့ဘူး..။ အမ်ိဳးသားေရးမပါတဲ့ လက္ဝဲဝါဒနဲ႕ ပတ္သက္လို႕ကေတာ့ ဝင္..ဝင္၊ မဝင္.. ဝင္ လက္ဝဲေတာ္လွန္မႈကေတာ့ ျဖစ္မွာပဲ..။ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ျဖစ္တာပဲ..။ ျပည္တြင္းစစ္ပံုစံ ျဖစ္မွာပဲ..။ ဒါေပမယ့္ ဝင္ျဖစ္လို႕ရွိရင္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္မႈ ျဖစ္ဖို႕ အလားအလာေတာ့ အေတာ္နည္းသြားမယ္လို႕ ယူဆတယ္။ စီးပြားေရး အက်ိဳးေက်းဇူးအေနနဲ႕ေတာ့ ယခုလက္ရွိ အဖြဲ႕ဝင္တိုင္းျပည္ေတြ အမ်ားစု ရဲ႕ ဗမာျပည္ထက္ တိုးတက္၊ ခ်မ္းသာ၊ လူတန္းေစ့ ေနမႈက သက္ေသရွိၿပီးျဖစ္တဲ့ အတြက္ အထူးေျပာစရာမလိုေတာ့ဘူး..။ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအရလည္း ဓနႆဟယ ႏိုင္ငံေတြရဲ႕ ဘံုတန္ဖိုး၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ မွာ အျပစ္ေျပာစရာမရွိဘူး..။ ဒီမိုကေရစီ၊ လူ႕အခြင့္အေရး၊ လူ႕တစ္ဦးခ်င္း လြတ္လပ္ခြင့္၊ ခြင့္တူညီမွ်ဝါဒျဖဴစင္ေရး၊ ေကာင္းမြန္တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ စနစ္၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စတဲ့ ဗမာျပည္မွာ ရာစုႏွစ္ဝက္ေက်ာ္ ဆိတ္သုန္းခဲ့တဲ့အရာေတြကိုပဲ အေျခခံတာ ျဖစ္လို႕ ရလိုက္ရင္ ေကာင္းတာခ်ည္းပဲ..။ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ေတာ့ မေလး၊ စကၤပူ၊ ၾသဇီ၊ နယူးဇီလန္ စတဲ့ ဓနႆဟယ ႏိုင္ငံဝင္ ႏိုင္ငံေတြက လူေတြနဲ႕ စကားေျပာရရင္ ဒီကိစၥ အျမဲေျပာရတယ္။ အဲ့ႏိုင္ငံေတြက သိပ္ပညာမတတ္သူေတြကေတာ့ ဗမာျပည္ကို သူတို႕လိုပဲ ဓနႆဟယ ႏိုင္ငံလို ထင္ေနၾကတယ္။ သူတို႕ကိုေတာ့ လြယ္လြယ္ကူကူပဲ မဟုတ္ဘူးလို႕ ျပန္ေျပာရတယ္။ အဲ့ႏိုင္ငံေတြက ပညာတတ္ေတြ၊ အသိအျမင္က်ယ္သူေတြကေတာ့ ဘာလို႕ ဓနႆဟယ ႏိုင္ငံ မျဖစ္ခဲ့တာလည္း ဆိုတာ အျမဲလိုလို စိတ္ဝင္တစား (အံ့ေၾသာ တာလည္းပါတယ္..) ေမးျမန္း ေဆြးေႏြးျခင္းခံရတယ္။ သူတို႕ကိုေတာ့ အဲ့တုန္းက အေျခအေန၊ သမိုင္း ေနာက္ခံကို ရွင္းျပရတယ္။ ဒါလည္း သပြတ္အူလို ရႈပ္ေထြးတဲ့ အေျခအေနကို အစိမ္းသက္သက္လို ျဖစ္ေနတဲ့ လူေတြ နားလည္ေအာင္ ေျပာဖို႕ မစြမ္းသာတာေၾကာင့္ ကုိယ္ပိုင္ ေကာက္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ "အမုန္းကို မေက်ာ္ႏိုင္လို႕ေပါ့.. ဗ်ာ" "အမ်ိဳးသားေရးဝါဒ ႀကီးစိုးလို႕ေပါ့ဗ်ာ..။" လို႕ ေျပာၿပီး နိဂံုးခ်ဳပ္ရေလ့ရွိတယ္။ လြတ္တဲ့ငါးႀကီးတယ္လို႕ ဆိုလိုေနျခင္းမဟုတ္ပါ..။ ဒီကိစၥနဲ႕ ဆက္စပ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို တေနရာမွာ ေျပာမိရင္းနဲ႕ တဆက္တည္း ေရးလိုက္တာပါ..။ သမိုင္းကို သံုးသပ္ႏိုင္မႈနဲ႕အတူ လက္ရွိ အေျခအေနမွာလည္း ေတြးေတာ၊ စဥ္းစား၊ ဆင္ျခင္ ႏိုင္ၾကဖို႕ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။


ၿငိမ္းခ်မ္းေအး ၀၉၊ ေမ၊ ၂၀၁၂"

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=307885282622564&set=a.161902937220800.40167.100002032836415&type=1

No comments:

Post a Comment

အေမေပးေသာႏွလုံးသား

အေမေပးေသာႏွလုံးသား
ေလညွင္းေလးေတြ သယ္ေဆာင္ေသာ ေဆာင္းလေပ်ာက္ေသာ ေႏြဦးတစ္ညမွာ မဟူရာညေရာင္ႏွင့္ အပူေဆာင္ည အေငြ႕အသက္ေတြက ကမၻာေျမေပၚျပန္႔နွံလုိ႔ လူေတြေတာင္ စိတ္ကူးပ်က္ေသာ ျငီးေငြ႕သံေတြနဲ႔ ေခၽြးေတြကုိယ္စီက်လုိ႔ ေျမခေနေသာ အခ်ိန္မွာ အေမဟာအျပဳံးေတြေ၀ကာ တုိ႔မ်ားအတြက္ အေကာင္းဆုံးပုံျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ေျပာျပေနသလုိ ေအးျမေသာဆုံးမသံစဥ္ေတြက တုိ႔ဘ၀အတြက္ အေရးၾကီးဆုံးေသာျဖစ္သလုိ ဘယ္အရာနဲ႔မွ မလဲႏုိင္ေသာ အဖုိးတန္ေသာ အရာပင္ျဖစ္ေပသည္။ ထုိစဥ္အခါ၀ယ္ အေမေပးေသာႏွလုံးသားအလွပုံျပင္တစ္ပုဒ္က အပူေရာင္ျပန္ေနေသာ ကမၻာေျမေပၚကုိ ေမတၱာေရၾကည္ျဖန္းသလုိ ေအးျမေနပါေတာ့သည္။ ထုိအခ်ိန္၀ယ္ အေမေျပာေနေသာပုံျပင္သံစဥ္ေတြကုိ တုိ႔တေတြနားစဥ္ေနခုိက္ အေမဟာ အပူဒဏ္ကုိကာကြယ္ေပးေသယ သီတဂူလမင္းၾကီးပမာ ေအျမေနသလုိ သားသၼီးေလးေတြကလည္း ၾကယ္ကေလးေတြပမာ အေမေပးေသာ ေမတၱာေတြကလႊမ္းျခံဳရ်္ေနပါေတာ့သည္။ ေအာ္....ေလာကၾကီးက ဘယ္လုိပင္ပူေနပါေစ သဘာ၀က ဘယ္လုိပင္ ရာသီဥတုေတြေျပာင္းလြဲေနပါေစ ေနညေတြ ဘယ္လုိပင္ေျပာင္းလြဲေနပါေစ အရာရာတုိင္းက ဘယ္လုိပင္ေျပာင္းလြဲေနပါေစ အေမေပးေသာႏွလုံးသားက မေျပာင္းလြဲတာအမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ ေလာကဓံက ဘယ္လုိပင္ရုိက္ခ်က္ျပင္းပါေစအုန္း အေမေပးေသာႏွလုံးသားက ေအးျမေနျမဲပင္ျဖစ္သည္။ အဲဒါေတြဟာ အေမ့ရဲ႕အနာဂါတ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႏွလုံးသားျဖစ္သလုိ သားသၼီးအတြက္ ဘ၀ေရွ႕ေရးႏ်င့္အနာဂါတ္ရည္မွန္းခ်က္ပန္တုိင္ဆီသုိ႔ဦးတည္ေနပါသည္။ မည္သုိ႔ဆုိေစဦးေတာ့ ထပ္ရ်္ဆုိဦးအံ......အေမေပးေသာႏွလုံးသားဟူသည္ သားသၼီးတုိ႔၏ အသိစိတ္ဓာတ္လမ္းညြန္ပင္ျဖစ္သလုိ ေအာင္ျမင္ေရး လူမႈေရး တုိးတက္ေရး ပညာေရးစသည္ အားလုံးတုိ႔၏ လမ္းညြန္ပင္ျဖစ္သည္ေရးသားရင္း ဆက္လက္ေရးသားပါဦးအံ.............။

အေမ...အေမ

အေမ...အေမ
ကၽြန္ေတာ္႔ကိုေမြးခဲ႔တဲ႔...အေမ.. သူမ်ားအေမေတြထက္ ဒုကၡခံခဲ႔ရတယ္..... ကၽြန္ေတာ္႔ကိုေကၽြးခဲ႔တဲ႔...အေမ.. သူမ်ားအေမေတြထက္ အကုန္မ်ားခဲ႔ရတယ္..... ကၽြန္ေတာ္႔ကိုခ်စ္တဲ႔...အေမ.. သူမ်ားအေမေတြထက္ စိတ္ဆင္းရဲခဲ႔ရတယ္..... သားကို သခင္... လင္ကို ဘုရား ဆိုတဲ႔ အေမ.... ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္နဲ႔ မ်က္ရည္ေပါက္ၾကီးငယ္က်ခဲ႔ရတယ္... ေလာကမွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ျခားေသာအရာေတြမွာဘဲနိမ္႔က်ျခင္နိမ္႔က်မယ္... မိခင္ေမတၱာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ေတာ႔.. တစ္ေလာကလံုးကို ရင္ေကာ႔ေခါင္းေမာ႔ျပီး ရင္ဆိုင္ႏူိင္ခဲ႔တယ္... အဲ႔ဒီလိုဆိုးခဲ႔တဲ႔သားက..အခု ေမၾကီးေမတၱာနဲ႔.. အသက္ဆက္ခဲ႔တာပါ... အဲ႔ဒီလိုမိုက္ခဲ႔တဲ႔သားက..အခု ေမၾကီးကရုဏာနဲ႔.. လူဆက္ျဖစ္ေနခဲ႔တာပါ... ေက်းဇူး အထူးပါေမၾကီးရယ္... အရာရာအားလံုးအတြက္ပါခင္ဗ်ာ..... သားၾကီးဂတိေပးပါတယ္...ေမၾကီး သားအသက္ရွင္ေနသမွ်ကာလပတ္လံုး.. ဒီေလာကၾကီးထဲမွာ... ေမၾကီးဘာအေၾကာင္းေၾကာင္႔နဲ႔မွ စိတ္ဒုကၡေတြ ေသာကေဝဒနာေတြ ဘယ္ေသာအခါမွ ထပ္မျဖစ္ေစရပါဘူး...